طرز تهیه قیمه نثار

خورشت قیمه یکی از خورشت های محبوب و سنتی کشور ما است و تقریبا همه طرفدار قیمه هستند.همون طور که می‌دونین قیمه‌ها انواع مختلف دارند اما ماده اصلی اون‌ها گوشت و رب گوجه‌فرنگی و پیاز هست. اما در شهرهای مختلف قیمه‌ها اندکی متفاوت‌ترند و از نظر طرز پخت و آماده شدن با هم تفاوت دارند.تقریبا اکثرا خانوم‌ها با قیمه سیب‌زمینی آشنا هستند و در نذری‌ها و مهمونی‌ها این قیمه را درست می‌کنند.و همچنین قیمه بادمجان که پایه اصلی مهمانی ها است و همه دوستش دارند.

همان‌طور که گفتیم در شهرهای مختلف با توجه به ذائقه مردم اون شهر قیمه رو درست می‌کنند. اما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه قیمه نثار رو به شما یاد بدیم که مخصوص شهر زیبا و دوست‌داشتنی قزوین است و بدون شک اگر یک‌بار این غذا را درست کنید مشتری همیشگی آن خواهید شد.برای قیمه نثار خوشمزه و مجلسی قزوین باید موادی ازجمله گوشت راسته گوسفندی یا گاوی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک داشته باشید و این مواد به‌صورت تزئینی می‌توانید روی برنج هم ریخته و برنج را دیزاین کنید.

مرحله اول : خرد کردن پیاز ها برای قیمه نثار

ابتدا پیازها را شسته و سپس آن را نگینی و یکدست خرد کنید.

مرحله دوم : سرخ کردن پیاز‌ها

وقتی پیازها کاملاً خرد و یکدست شد درون قابلمه‌ای که روی گاز گذاشتید و زیرش روشنه کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن کامل روغن پیازهای نگینی برای قیمه نثار رو داخل قابلمه ریخته و مرتب هم بزنید تا پیازها نسوزد و کاملاً طلایی شود.

مرحله سوم : اضافه کردن گوشت به پیازهای سرخ شده

در مرحله بعدی تکه گوشت‌های خردشده را در قابلمه بریزید و اندکی تفت بدید تا بوی زهم گوشت از بین برود و کمی رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم : اضافه کردن رب گوجه فرنگی

‌رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و کاملاً با گوشت‌های قیمه نثار تفت بدید. اجازه بدید رنگ رب گوجه عوض بشه و از رنگ قرمزی در بیاد.

مرحله پنجم : افزودن چاشنی و ادویه جات

حالا در این مرحله به گوشت‌های تفت‌داده شده ادویه‌جات شامل دارچین زردچوبه و فلفل را اضافه کنید .البته چند عدد هل هم اضافه کنید تا عطر خوشایندی به خورشت قیمه نثار بدهد.

بعد از پخت خورشت هل‌ها را از خورشت بردارید تا زیر دندان نیاید.

مرحله ششم : زمان دادن برای پخت خورشت قیمه نثار

پس از اضافه کردن ادویه جات آب جوش به‌اندازه نصف قابلمه و به‌طوری‌که روی گوشت‌ها رو بپوشونه اضافه کرده و بعد از قل زدن درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید خورشت آهسته و با شعله ملایم پخته شود.

مرحله هفتم : آماده کردن خلال ها

خلال پسته‌ای که از قبل کمی خیس شده و آب آن گرفته‌شده با خلال بادام که به همین صورت خیس و آبش گرفته‌شده در یک ماهی‌تابه با زرشک تفت بدین و به‌جای روغن کره داخل ماهی‌تابه بریزید.

مرحله هشتم : پختن برنج برای قیمه نثار

برنجی را که از قبل خیسانده بودید به روش آبکش یا کته درست کنید.البته پیشنهاد ما برنج کته است و داخل برنج مقداری گلاب هم بریزید که بسیار مطبوع می‌شود.

خورشتتان که درست شد و آماده خوردن شد کمی نمک و زعفران درونش بریزید که طعم و رنگ خورشت را عالی می‌کند.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: